19 Mart 2017 Pazar

Bir Delinin Hatıra Defteri

Bir Delinin Hatıra Defteri'ni 2014'ten beri izlemek istiyordum. O dönem bilet bulamamıştım. Geçen sene de yine bilet bulamadım. En sonunda  bu sene oyuna gidebilmek kısmet oldu. 

Erdal Beşikçioğlu öncelikle iyi bir tiyatro sanatçısı. 1 saat 10 dakika süren oyunda tek başına muazzam bir performans sergiledi. Beni oyuna bağlı tutan tek sebep Erdal Beşikçioğlu'nun performansıydı. Oyuna gidenlerin büyük çoğunluğu da konudan ziyade tahayyüllerindeki Behzat Amiri, canlı görebilmek için gidiyorlar. 
Oyunu izlemek için en ideal mesafe / Sahne altı
Ancak söylenmesi gereken birkaç husus daha olacak. Uniq Hall sahnesi oldukça büyük. Biz, sevdiceğimle S sırasında oturduk. Koltuk numaralarımız 13 ve 14'tü. Salonun sahneye uzaklık olarak tam ortası. Yerimizi uygun zannediyordum ki oyun başladıktan sonra hayli uzak kaldığımızı fark ettim. Beşikçioğlu'nun performasını, mimiklerini, hâl ve tavırlarını görmek mümkün olmadı. İnanıyorum ki onu yakından izleyenler performansına hayran kalmışlardır. Biz çok uzaktık ve sanki Yotube'dan oyunun seslendirmesini dinliyormuş gibi hissettik. Kopmalardan dolayı birçok izleyici Instagram'a hikâye attı, Galatasaray maçının sonucu fısıldaşmaya başladı.
Ayrıca birkaç kez mikrofon patladı. Aksilikler elbet olacak, Beşikçioğlu için hepsi mazur görülür. Gördük de. 

Velhasıl tiyatro oyunu eleştirmeni değilim lâkin tek bir tavsiyem olacak. Oyuna gidecekler biletlerini ne kadar sahneye yakın alırlarsa o kadar iyi.

Şimdiden iyi seyirler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder